Největší chyby při hubnutí

26. ledna 2017 v 10:23 | Miss X |  Motivace
Ahoj cukříci.
Jelikož už jsem o několik těch let hubnutí chytřejší (:D), tak vám přináším deset chyb, které se u lidí často vyskytují a díky nim není hubnutí efektivní. Jdeme na to!

1. Neustálé počítání kalorií
Ono o ty kalorie nakonec ani tak nejde. ale je dost rozdíl sníst 300 kcal čokolády nebo 300 kcal zeleniny, že? ;) některé věci, které jsou zdravé mají i dost kalorií, ale kalorie znamenají energie! Takže koukejte na kalorie, ale s rozumem a vždy u toho kontrolujte makroživiny tzn. tuky, sacharidy, bílkoviny, vlákninu..

2. Každodenní měření a vážení
Změna opravdu nepříjde ze dne na den, pokud jste ten předešlý den ovšem nedrželi hladovku, to by vám možná i to kilo ubylo.. Ne! Měřit se nejlépe jednou za měsíc, nebo z dva týdny. Když už to nevydržíte tak maximálně jednou týdně. U zdravého hubnutí, které vydrží, mají jít kila dolů pomalu. Asi půl kila za týden.

Výsledek obrázku pro chyby v hubnutí

3. Sladké pití
Jíte prostě zdravě, ale pořád ne a ne zhubnout? Hm.. a co pijete? Denně jednu minerálku, půl litru džusu a minimálně dvě kafe s třemi lžičkami cukru? Tak to se budete divit, ale takové "pitíčka" vás budou od hubnutí hodně brzdit. Když se to všechno sečte vyšlo by vás to na jedno jídlo denně navíc. Omezte ten cukr. Zkuste Vodu s citrónem a omezte ty cukry v čaji a kávě (a ano jde to, já už nemůžu oslazený čaj ani cítit :D) Také zelené čaje jsou skvělé a dokonce podporují metabolismus!

4. Žádný pohyb
Pokud si budete dietit a přitom celé dny se vyvalovat v posteli, je dost možné, že vám to stejně bude k ničemu. Pohyb je vážně důležitý a myslím jako jakkýkoli. Aspoň zajít do obchodu, ven se psem, nějaké domácí práce, jít po schodech místo výtahu.. každý pohyb se počítá. Bez pohybu bude váš metabolismus pomalý jako šnek a to my přece chceme pravý opak!

5. Drastické diety
Přečetli jste si v časopise, že zaručený recept na hubnutí je jíst týden pouze zeleninu? Tak to je skvělé a vydržíte to celý život? Protože jestli ne, mám pro vás špatnou zprávu. Zdravé a permanentní hubnutí je o tom najít si režim, který budete schopni +- dodržovat celý život. Ono vám ty diety možná pomohou s kily a hodně rychle, jenže v momentě kdy začnete zase normálně jíst vám ty kila naskáčou zase rychle zpátky + ještě s nějakým přídavkem. Takže pokud chcete zhubnout navždy, takové přehnané diety jsou opravdu špatné řešení.

6. Jste příliš přísní
Byli jste zvyklí, že si dáte každý den aspon oplatek nebo kousek čokolády a nejednou hubnete a nedokřejete si nic? To určitě všichni známe. Ale občas je lepší si dopřát. Někdo má možná velkou vůli to sladké nejíst, jenže ve většině případů to vydržíme týden a pak skončíme u Bridget Joneové s prázdnou sklenicí od nutely v jedný ruce a s kbelíkem zmrzliny v druhé. Proto je lepší alespoň nějaké to sladké zařadit do jídelníčku i při hubnutí. Nemluvím o čokoládových tyčinkách a koblihách, ale komu ublíží si čas od času dát na snídani či dopolední svačinu například Bebe dobré ráno? :) Skvěle chutná a navíc dopoledne je to ideální, protože náš metabolismus pracuje na plné pecky tak proč sakra ne?! ;)

7. Žádné nebo malé snídaně
Jsou lidi, kteří nejsou zvyklí snídat, a jejich první jídlo dne je třeba oběd. Asi vám nemusím říkat, že to není to pravé ořechové. Né nadarmo se říká, že snídaně je nejdůležitější jídlo dne a proto by mělo být i NEJVĚTŠÍ. Takže když si dáte jogurt opravdu to nestačí. Já ráda snídám sladké, například ovesnou kaši obohacenou o oříšky, ovoce nebo i ten jogurt ale zase s ovocem nebo musli. Také si můžete dám například míchaná vejce a různé pomazánky, na co máte chuť (Pokud chcete hřešit je snídaně ideální, ale s rozumem!;)) ale hlavně JEZTE!

8. Povolení
Často se stává, že když vidíte nějaké výsledky tak se zaradujete a řeknete si "hmm zhubla jsem o 400 gramů víc než jsem čekala, tak to si můžu dát dnes hamburger". To není zrovna chytré, protože tím hamburgrem to neskončí. Budete se odměňovat za svou skvělou práci tak dlouho až se zase projíte až na původní váhu a můžete začít od začátku. Když už se potřebujete odměnit tak dobře, můžete si dát něco co není úplně zdravé, ale alespoň to vykompenzujte nějakým pohybem na víc (kolečkové brusle, kolo, běh) a další den se zase jede zdravě, protože tu práci za vás nikdo neudělá :)

9. Neustálé srovnávání se s ostatními
Hubnete společně s kamarádkou ? Skvěle, můžete se navzájem motivovat a radit, chodit spolu do fitka, běhat, co vás napadne ale nedělejte jednu věc. Nesrovnávejte své úspěchy s úspěchy jiných lidí. Každé tělo je jiné, to že Jiřinka zhubla o dvě kila víc než já, no a co? Je dost možné, že zhubla moc rychle a pak to narozdíl od vás nabere zpátky. Hlavně se v takovém případě nevzdávejte, pokračujte svým tempem podle sebe a výsledky se dostaví!

10. Příliš změn najednou
Byli jste zvyklí jíst 8x denně většinou fastfood a sladké, máte sedavý způsob zaměstnání, příjdete domů a plácete s sebou na postel a najednou se vzbudíte a jste namotivování to změnit? To je skvělé, ale není úplně nejlepší nápad chtít všechno hned. Nevydržíte držet dietu, chodit běhat, do fitka, jíst 5x denně a všechny tyto pravdila. Začněte pozvolna. První obměňte jídelníček za zdravé varianty, to vašemu tělu dodá později energii na další pohyb. Malé změny jsou v tomto případě velké změny a tělo to pozná. Takže pomalu, ale jedem!

Takže tohle jsou asi tak největší chyby co lidé často dělají. (ano i já jsem je dělala dříve..) Snad vám to pomůže se jich vyvarovat aby vaše honba za skvělým tělen byla efektivní a nastálo! :)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 A. l Our-Health.blog.cz A. l Our-Health.blog.cz | Web | 26. ledna 2017 v 10:32 | Reagovat

Naprostý souhlas!! :) Největším omylem je neustálé počítání kalorií, kilogramů a drastické diety -_-

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama